Veel organisaties en bedrijven profiteren van het effectief beïnvloeden van het gedrag van burgers of consumenten: politici proberen stemmen te winnen en gemeenten proberen fietsen in voetgangersgebieden te ontmoedigen. Maar wat is hiervoor de beste aanpak?
Naam leeractivieit
Social influence
Doelgroep
Master studenten psychologie
Korte omschrijving
"Many organisations and companies benefit from effectively influencing the behaviour of citizens or consumers: Politicians try to win votes, advertising agencies try to increase sales of a particular product, and municipalities try to discourage cycling in pedestrian areas. But what is the best way to approach this?"
Aanbieder
Universiteit van Amsterdam
Website
https://www.uva.nl/en/programmes/masters/psychology-social-influence/psychology-social-influence.html
Studiebelasting
60 EC, 1 jaar
Opleidingsniveau
Master / WO
Kosten bij open inschrijving
Collegegeld
Incompany mogelijk
-
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.