Betaalgedrag van debiteuren en het werken met persona’s

Spreker: Laurens Ruster (GGN Deurwaarderskantoor)

Deelsessie

Creditmanagement-organisatie GGN zorgt ervoor dat klanten hun rekeningen betalen. Nu is daarvoor maatwerk vereist en een balans tussen sociaal en economisch belang. Er zijn immers verschillende redenen waarom mensen hun rekeningen wel of niet betalen.

Met behulp van data-analyse heeft GGN debiteuren ingedeeld in verschillende persona’s. Elke persona vertoont een ander betaalgedrag en vergt dus ook een andere aanpak. Persona’s hebben bijvoorbeeld als kenmerk ‘kunnen niet betalen’ of ‘willen niet betalen’.

In deze deelsessie horen we hoe de GGN-persona’s tot stand zijn gekomen, hoe GGN werkt met de persona’s en wat de verdere ontwikkelingen zijn in het voorspellen van betaalgedrag.

Over de spreker

Laurens Ruster is als manager Advanced analytics werkzaam bij GGN. Samen met zijn data science team probeert hij op basis van data het betaalgedrag van debiteuren te voorspellen.

 

 

 

 

 

 

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.