In deze workshop leren beleidsmakers om een zelf ingebracht beleids- of campagnedoel te vertalen naar een gedragsdoel.
De sessie (60 min) bestaat uit 3 delen:
• Herkennen: Deelnemers ontdekken welke elementen een doordachte gedragsvraag heeft mbv een quiz
• Checklist: Deelnemers scherpen hun vraag aan met een checklist tot een gedrags- of een communicatievraag
• Stappenplan: Deelnemers formuleren een uitvraag voor een gedragsmeting voor ofwel een communicatiecampagne, of voor beleid
Na een uur staan de deelnemers buiten met een stappenplan dat ze direct kunnen toepassen om een gedragsoplossing te vinden.
SprekersDe workshopleiders hebben ervaring met lokale gedragstrajecten in zowel beleids- en communicatieprojecten.
Dr. Eva van den Broek is directeur van Behavioural Insights, een stichting die gedragskennis vertaalt voor beleid. Ze is gepromoveerd in gedragseconomie en ondersteunt gedragsteams bij verschillende ministeries en gemeentes. Eva is co-auteur van “Het bromvliegeffect: alledaagse fenomenen die je gedrag stiekem beïnvloeden” en doceert aan de Universiteit Utrecht.
Joris Nuiver studeerde Communicatie- en Informatiewetenschappen en werkt als onafhankelijk merk- en gedragsstrateeg. Hij helpt merken en organisaties om betere keuzes te maken in een wereld vol irrationele mensen.
Terugkijken