Want dat is toch die prik voor meisjes, tegen baarmoederhalskanker? En waarom is vaccinatie nodig als mijn kind nog niet seksueel actief is?
We delen gedragsinzichten uit CASI-onderzoek, vertellen hoe deze zijn toegepast in de campagne en wat het effect was op de vaccinatiegraad.
Ook jongvolwassenen van 18 t/m 26 jaar krijgen binnenkort de HPV-vaccinatie aangeboden. Hoe staan zij tegenover vaccinatie? Kunnen we voor deze diverse groep een aanpak ontwikkelen die allen aanspreekt? Met ontwerpbureau Ideate hebben we een social design traject doorlopen. Hierin zijn jongeren via co-creatie zelf met ideeën voor gedragsinterventies en de campagne gekomen.
We delen de opbrengsten en zijn benieuwd: wat zijn jullie ervaringen met co-creatie voor gedragsvraagstukken? Wanneer werkt deze aanpak?
Sprekers
Stephanie Teelen is senior adviseur communicatie en werkt op interim basis aan de communicatie voor tal van thema’s met maatschappelijke impact. Voorheen waren dit veel grote infrastructurele projecten en wonen, de laatste jaren vooral projecten op het terrein van preventie, zorg en gezondheid. Stephanie werkt momenteel voor het RIVM.
Roos van den Wijngaard werkt als adviseur gedrag en communicatie bij de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van het Ministerie van Algemene Zaken en maakt deel uit van het DPC gedragsteam. Zij begeleidt gedragsprojecten en adviseert over de toepassing van gedragsinzichten in communicatie voor diverse ministeries en uitvoeringsorganisaties.