De inzichten en daaruit voortkomende experimentideeën om bewoners en bezoekers te stimuleren alternatieven (zoals deelmobiliteit) voor de eigen auto te gebruiken hebben we geplot langs een ‘brede’ klantreis. Deze klantreis bestaat uit 3 fases; überhaupt overwegen om alternatief vervoer te gebruiken, de intention – behaviour gap, en de daadwerkelijke reis. In deze sessie presenteren we van elke fase de belangrijkste inzichten met een aantal ideeën voor pilots of experimenten.
Sprekers
Heike Faber en Wieteke Nieuwboer werken allebei in de vakgroep Ontwerp & UX van de afdeling Digitalisering en Innovatie van de Gemeente Amsterdam. Zij werken op projectbasis aan een complex maatschappelijk vraagstuk waar met verschillende stakeholders, de Amsterdammer, en disciplines uit anderen vakgroepen zoals data analisten en innovatie-experts tot oplossingen wordt gekomen. Heike Faber werkt als Design Thinker en is gespecialiseerd in het doen van gebruikersonderzoek, het faciliteren van creatieve sessies en het ontwerpen van experimenten. Wieteke Nieuwboer is gepromoveerd in de Sociale Psychologie, houdt zich met name bezig met het toepassen van gedragsinzichten en monitoren van de experimenten.