Vervolgens ga je als deelnemer zelf aan de slag met ethiek, betrouwbaarheid en integriteit in je eigen organisatie.
Bij de sessie krijg je ook tips en tricks mee uit de op science en praktijk gebaseerde ‘5 ethische handvatten bij grootschalige gedragsbeïnvloeding’, ontwikkeld door de sectie Sociale en Economische Psychologie van het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP).
Sprekers
Bart Schutz is een gerenommeerd consumentenpsycholoog. Hij Is (mede)oprichter van twee digitale bureaus en een nature-based reisorganisatie. Bart streeft ernaar om de kennis van gedrag en de overvloed aan (digitale) gedragsdata bij te laten dragen aan het bereiken van gedragsverandering die ethisch is en positief voor mens en planeet. Dit bracht hem ertoe om de afdeling 'Sociale & Economische Psychologie' van het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP) op te richten en voor te zitten. Ook is hij bestuurslid van de expertgroep 'Climate & Behavioural Change', evenals de taskforce 'Ethiek' en is gastdocent aan verschillende universiteiten.
Kobe Millet is universitair hoofddocent bij de afdeling Marketing. Hij heeft een Master in Psychologie en behaalde zijn PhD in Marketing, beide aan de KU Leuven, België. Na zijn PhD behaalde hij een postdoctoraal fellowship (2007-2010) van het Fonds Wetenschappelijk Onderzoek - Vlaanderen (FWO), alvorens aan de slag te gaan aan de Vrije Universiteit Amsterdam (2010) en inmiddels is hij daar Universitair Hoofddocent. Kobe heeft een brede onderzoeksinteresse in menselijke besluitvorming, zoals blijkt uit zijn publicaties over zeer uiteenlopende onderwerpen in het bedrijfsleven, psychologie of multidisciplinair. Hij is nu vooral gericht op Consumer Judgment en Descision Making. Hij doceert over Gedragsbesluitvorming, Consumentengedrag, Oordeel en besluitvorming en doet masterscriptiebegeleiding.